OM FÖRETAGET

Varubolaget AB etablerades hösten 2006 och har sitt säte i Hudiksvall. Geografiskt verkar vi mestadels från Stockholm i söder till Sundsvall i norr men tar även åt oss uppdrag i resten av landet.

 

Affärsidé:

Varubolaget skall tillhandahålla nya och högkvalitativa begagnade kontorsmöbler till företag och offentlig miljö. Med hög serviceanda samt lyhördhet för kundens behov levererar och installerar vi ergonomiska och kostnadseffektiva lösningar för att främja densammes fysiska välmående på arbetsplatsen. Detta skall, i alla lägen, ske med absolut största möjliga hänsyn till miljö och natur.

 

Miljö:

I dagens samhälle förhindras ett sunt miljötänk ofta av de merkostnader vi är vana vid att det brukar medföra. Ofta är ordet miljö likställt med dryga utgifter och krävande merarbete. Hos oss är det precis tvärtom! Det fördelaktiga med vår affärsidé är att den skapar goda förutsättningar för företagen att spara pengar samtidigt som vi tillsammans slår ett slag för miljön. I vårt dagliga arbete ser vi det som en självklarhet att sätta miljön i fokus genom att vara noga med att rätt saker omhändertas på rätt sätt samt att effektivisera våra transporter så långt det är möjligt.

 

Kvalitet:

Vår ambition är att, förutom att tillhandahålla fullt sortiment av nya kontors- och miljömöbler samt ergonomiska hjälpmedel, erbjuda våra kunder begagnade kvalitetsmöbler av kända fabrikat och i fullgott skick. Då vi hela tiden hanterar stora volymer begagnade möbler har vi mycket god kännedom om vilka fabrikat/modeller som verkligen fungerar. Eftersom vi inte är märkesbundna kan våra kunder verkligen förvissa sig om att vi inte håller någon tillverkare om ryggen utan erbjuder produkter som verkligen håller rätt standard.

 

Garanti:

Vi sorterar noggrant ut de möbler som inte håller måttet och är därför förvissade om att vi alltid erbjuder våra kunder fullgoda produkter. Detta gör att vi kan lämna ett års garanti på t.ex begagnade höj- & sänkbara elstativ till skrivbord, kontorsstolar etc. För avtalskunder kan vi t.o.m. erbjuda ännu förmånligare garantivillkor.

 

Ekonomi:

Våra priser baseras på produktens ålder, skick, aktualitet och efterfrågan samt vilka kostnader vi haft för att ta hem den. Generellt kan man säga att priset på en begagnad produkt ligger mellan 40 – 80 % under nypriset. Detta innebär att det finns stora besparingar att göra på inköpen.

 

Service:

Då vi håller stora lager med möbler kan vi erbjuda skräddarsydda lösningar med snabba leveranser. I brådskande fall kan vi oftast inleda leveransen redan samma dag som beställningen läggs. Vi tillhandahåller självklart hjälp med ergonomisk utformning av arbetsplatser, montering, upphängning av datorer och kabelsanering mm, d.v.s. allt som behövs för att skapa en högst funktionell arbetsplats färdig att ta i bruk. Vi kan självfallet ta hand om era gamla möbler, källsortera dem och transportera dem till närmaste avfallsstation för vidare hantering. Vi kan också erbjuda hjälp med internflyttar samt övriga lättare monteringsarbeten.

 

Våra kunder:

Många företag och organisationer har redan hittat till oss och sett att det finns betydande belopp att spara på sina möbelinköp. Bland våra återkommande kunder hittar du bl.a Hudiksvalls, Ljusdals och Nordanstigs kommuner, Teleperformance Technical Help, HIAB/Cargotec, Hudiksvalls Sparbank, NCC, PEAB, Fortum, SenseAir, Samhall, Försäkringskassan, Migrationsverket, Arbetsmarknadsverket, Ahlsell, Schenker, Iggesund Tools, TV4, Länsförsäkringar m.fl.